I dag gikk jeg på utviklersmellen.
Jeg gjorde ordrett det som var beskrevet av kunden.
Men det kunden ville ha var ikke det kunden ville ha.
Elise Kristiansen
806 posts
Dårlig karriereprogrammerer // Bad career programmer
Joined August 2015
- Fikk æren av å skyte ned gårsdagens bisarre uttalelser og arrogante holdninger i @kode24no i dag. Veien mot mer plassbesparende kode er viktig, men den blir nok kortere om vi åpner døra litt mer for ulike mennesketyper.
- Heii, du som er usikker på om du er på rett spor i livet eller som skal studere i år. Jeg har et lite tips:
- Feirer seks år som webutvikler i dag 🎂
- 🧵 1/5 Gatekeeping i IT-bransjen er et problem som vi må ta ved rota. Det er med på å holde store grupper av bransjen utenfor og regelrett presse dem ut. Får vi ikke slutt på det kommer det bare til å ende med en bransje der et mindretall har fått lov til å skvise ut alle andre.
- Replying to @kode24no"Dårlige utviklere tror jobben er ferdig klokka fem". De har rett. Jobben er ferdig klokka fire.
- Denne uka har tech-Norge diskutert hvorfor det er så få kvinnelige utviklere. Noen (de færreste?) tror det er ren biologi, mens andre tror det er sosiale og kulturelle årsaker. Så vi i Aplia bestemte oss bare for å spørre kilden direkte:
- Gifter meg med verdens kuleste og morsomste mann på lørdag. Jeg syns det er ganske stas ❤️
- La meg gjøre én ting klinkende klart: Jeg trenger ikke å bli babyet og beskyttet mot at jeg selv har skrevet mine egne meninger offentlig. Jeg trenger ikke at kjønnet mitt blir brukt som et argument for å sverte @kode24no . Jeg har ikke behov for å "slippe" å ta debatter.
- Replying to @elise_kriDet er ikke meningen at man skal ha kompetanse på alt. Det er meningen at man skal være gjennomsnittlig god i den jobben man vil drive med, og gode og dårlige dager hører med. Jeg har skrevet litt mer utdypende om dette her: frkfrontend.blogg.no/gatekeeping-i-… 5/5 ✨
- Gratulerer med kvinnedagen! 💪🏻 En perfekt dag å legge fokus på et potensielt stort samfunns-, bransje- og likestillingsproblem. frkfrontend.blogg.no/den-viktige-ka… #kvinnedagen #8mars
- jeg trener for å få store nok muskler til å bli kategorisert som usexy av svake menn




